Pagina's

donderdag 1 december 2011

Portrettekenen

De laatste 4 of 5 jaar ben ik me gaan verdiepen in het tekenen van portretten. Daarbij kwam ik erachter dat talent minder belangrijk is dan gewoon hard werken. Veel tekeningen maken, veel composities oefenen. Veel mensen zullen het al snel opgeven als ze het resultaat van een eerste tekening zien. Ik vraag me nog steeds af waarom ik dat toen niet ook heb gedaan. Het resultaat nodigde niet uit om verder te tekenen, maar toch ben ik door gegaan. Achteraf ben ik daar erg blij mee. Elke tekening is weer een uitdaging om hem beter te maken dan de vorige tekening. Betere materialen helpen daar zeker bij, met alleen 1 potlood en 1 vel papier kun je mooie dingen maken, maar betere materialen mogen niet ontbreken bij het maken van een echte portrettekening. Hieronder staan een aantal tekeningen die ik de afgelopen jaren gemaakt heb.

Albert Einstein
Marilyn Monroe
Bob Marley
Audrey Hepburn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten